Skip to main content

Is jouw doel meer traffic naar je website leiden of wil je bijvoorbeeld meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief? Om vervolgens meer producten of diensten te verkopen? Wanneer je Pinterest op de juiste manier inzet helpt het jou deze doelen te bereiken.

 

Pinterest doelstellingen:

 

  • Meer traffic naar de website.
  • Conversie verhogen.
  • Grotere naamsbekendheid.
  • Geen tijd kwijt aan sociale media die zich niet in verkopen terugbetaald.
  • Al vroeg in de customer journey van de doelgroep aanwezig zijn.
  • Enorm bereik zonder te betalen vanwege de smartfeed.
  • Succes met en zonder (groot) budget.
  • 83% van de Pinterest gebruikers plaats daadwerkelijk een aankoop nadat zij een product hebben gevonden op Pinterest.

 

Na Google en Youtube is Pinterest de grootste zoekmachine ter wereld!

Hoe groot is de kans dat jouw klant op zoek is naar jou product op Pinterest? Zorg dat je aanwezig bent!
En ja je leest het goed, Pinterest is een zoekmachine en geen social media. Hoe dat precies zit lees je hier.

Pinterest is nog steeds een groeiend platform met wereldwijd meer dan 416 miljoen gebruikers waarvan 3,5 miljoen actief in Nederland. Pinterest is een erg open platform waarbij iedere pin mogelijkheid biedt tot doorlinken naar jouw website. Dit heeft al velen websites geholpen tot een enorme stijging in het aantal bezoekers op de site.

Het aantal webshops in Nederland neemt ook gestaag toe. Momenteel tellen we 67,124 webwinkels. Om hier in op te vallen zullen de juiste tools ingezet moeten worden. Pinterest is er daar 1 van.

 

De voordelen van Pinterest op een rij:

 

  • Iedere pin biedt een mogelijkheid voor het doorlinken van je bezoekers naar je website. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Instagram met maar 1 link in bio waar 70% afhaakt of een link in stories die na 24 uur verdwijnt.
  • De tijdsomloop van een pin is vele malen langer dan die van een FB, Instagram of LinkedIn bericht. Dit kan oplopen tot weken, maanden en zelfs jaren.
  • Pinners zijn actief of zoek naar een bepaald product of dienst. 93% van de pinners gaat naar Pinterest met een koopintentie. 83% koopt daadwerkelijk een product of dienst.
  • In de oriëntatiefase wil jij met jouw merk zichtbaar zijn voor jouw consument. Pinterest maakt dat heel makkelijk mogelijk.
  • Organisch bereik (zonder adverteren) is vele malen groter dan op social media.
  • Tijdwinst in vergelijking met andere social media want er is weinig interactie.
  • Dagelijkse content blijft in omloop.
  • Tijd en energie in Pinterest komt er relatief snel uit. Het levert het meest op vergeleken met Social Media.

 

Hoe nu verder?

Je bent overtuigd dat Pinterest ingezet moet worden voor verdere groei. Dit kan ik voor je uit handen nemen maar we kunnen dit ook samen doen, kijk eens bij mijn verschillende diensten of neem contact op met mij. Ook kun je er voor kiezen om alleen aan de slag te gaan door middel van het E-book ‘Pinterest voor webshops’. Dit E-book geeft je alle informatie die je nodig hebt om Pinterest juist te gaan inzetten voor jouw webshop.

 

Leave a Reply